Jak podróżują i wypoczywają młodzi?
Młodzi ludzie podróżują inaczej niż rodziny z dziećmi i fakt ten nikogo pewnie nie zaskakuje. Bardziej interesujące jest to, że dziś osoby w wieku studenckim podróżują inaczej niż robili to w czasach młodości ich rodzice. Wybierają inne miejsca i mają odmienne priorytety. Jakie trendy możemy zauważyć w turystyce młodych?
2017-11-24, 13:24

Wyjazd pod namiot czy na żagle to żadna nowość. Takie wyprawy organizowano zarówno dawniej, jak i dziś. Obecnie jednak młodzi ludzie rzadziej wybierają tylko jedno miejsce. Decydując się na aktywne wakacje, często zmieniają miejsce pobytu. Zdarza się też, że chcą podróżować razem ze sportowym ekwipunkiem, takim jak rowery czy deski surfingowe. A to wymusza nieco inne sposoby organizowania podróży i wypoczynku.

Campingi i hostele specjalnie dla młodych

- Właśnie ze względu na zmieniające się trendy, na świecie powstają campingi przeznaczone specjalnie dla młodych. Sporo ludzi przyjeżdża tam z plecakami, biorą udział w imprezach typu „piana party” lub „pool party”, a dwa dni później już są gdzie indziej – opowiada Piotr Kozłowski z portalu Camprest.com. – Takie campingi można znaleźć np. w Rzymie, Florencji i Wenecji. Natomiast w Berlinie, Pradze i Florencji powstały specjalne hostele dla młodych, które zaskakują dostępnymi w nich atrakcjami a ich standard spokojnie można porównać z hotelami klasy 3-gwiazdkowej – podkreśla.

I tak np. hostel w Pradze, należący do sieci PlusHostels, poza pokojami zapewnia także dostęp do sauny, basenu ze słoną wodą oraz siłowni. Na miejscu jest nawet boisko do siatkówki plażowej. Znajdziemy tam również restaurację oraz bar z czeskim piwem z beczki. Wszystko to w niedalekiej odległości od Starego Miasta.

Podobnie jest z włoskimi campingami należącymi do sieci ECV. Młodzi lubią być tam, gdzie dużo się dzieje. Nie dla nich więc ośrodki zlokalizowane z dala od miasta. Dlatego to właśnie studenci najczęściej wybierają Camping Roma zlokalizowany w samym Rzymie. W dzień mogą zwiedzać, a wieczorami imprezować oraz korzystać z basenów czy jacuzzi. Goście są dowożeni z campingu w okolice najważniejszych rzymskich atrakcji specjalnym busem, ale jeśli wolą, mogą korzystać z komunikacji miejskiej.

- Na takich campingach wyraźnie widać, jak bardzo są one popularne wśród młodych ludzi z całego świata. Ale słowo „camping” nie oznacza, że rezygnują z wygód. Zdarza się, że mieszkają w swoich namiotach lub przyjeżdżają kamperem, ale bardzo często decydują się na nowoczesne domki z klimatyzacją, łazienką i kuchnią. Nie ma też problemu z wyżywieniem. Na miejscu można zamówić śniadanie, zjeść smaczny obiad, a wieczorem pozwolić sobie na kilka kolorowych drinków – mówi Piotr Kozłowski.

Młodzi wszystko chcą robić po swojemu

Obserwując, jak podróżują młodzi ludzie, można też wyróżnić kilka ogólnych trendów:

  • młodzi niechętnie korzystają z biur podróży – swoje wyjazdy wolą organizować samodzielnie;
  • na etapie planowania wyjazdu bardzo pomaga im internet – to w serwisach typu Airbnb.com, Booking.com czy Camprest.com wybierają miejsca na nocleg, kierując się przy tym opiniami poprzednich gości;
  • wśród osób szczególnie aktywnych, modne staje się przerabianie vanów lub „dostawczaków” na kampery, w których można podróżować i nocować, a do tego można w nich przewozić sprzęt sportowy.

Na zachodzie, gdzie społeczeństwa są zamożniejsze, w ostatnich latach rozkwitł rynek nowych kamper-vanów, a więc niedużych samochodów z pełnym wyposażeniem campingowym. Producenci kierują je właśnie do studentów (i finansujących te zakupy rodziców), co ma swoje odzwierciedlenie w nowocześnie urządzonych wnętrzach, modułowych rozwiązaniach, czy też w dodatkowych wnękach i zaczepach do transportu rowerów, nart lub desek surfingowych.

Inny wyraźny trend na tym rynku, to rosnąca popularność małych przyczepek, w których miejsca jest tylko tyle, by wystarczyło na wygodny nocleg. Niektóre posiadają moduły kuchenne, które umożliwiają gotowanie… na zewnątrz. W Polsce takie rozwiązania oferują m.in. marki Caretta oraz Mini-Caravans. Łatwo je przymocować do samochodu osobowego i łatwo z nimi podróżować.

Ale bez względu na to, czy młody człowiek będzie chciał nocować w przyczepie, kamperze, namiocie czy domku campingowym, na pewno nie obejdzie się bez nowoczesnej technologii. W sytuacji, w której dostęp do internetu na terenie Europy tanieje, na znaczeniu nieco traci dostępność Wi-Fi. Wciąż jednak znaczenie mają aplikacje ułatwiające planowanie podróży czy też rejestrowanie wspomnień.

Np. aplikacje takie jak Geo Tracker pozwalają zapisywać przebytą trasę na podstawie danych GPS, a także udostępniać ją w internecie. Dzięki temu możemy niemal „na żywo” pokazywać rodzinie i znajomym gdzie aktualnie jesteśmy lub jaką trasę przemierzyliśmy. Ponieważ jednak widok mapy może nie wywołać wystarczająco mocnego efektu „wow!”, młodzi ludzie montują na kaskach kamery sportowe i filmują np. swoje spektakularne zjazdy na nartach lub skoki na bungee. To dopiero robi wrażenie!

Młodzi ludzie przede wszystkich pragną czuć się niezależni. Chcą podróżować do miejsc, gdzie będą mogli znaleźć się w centrum wydarzeń – stąd popularność dużych miast. Chcą nocować tam, gdzie będą się czuli mile widziani i gdzie znajdzie to potwierdzenie w dostosowanej do ich potrzeb ofercie. Ważny jest też dla nich sposób podróżowania – najlepszy to taki, który pozwoli przemieszczać się w swoim własnym tempie i bez rezygnacji z ulubionego sprzętu. No i na koniec – ważne, aby swoimi przeżyciami można się było potem pochwalić znajomym.

Organizatorzy turystyki oraz inne firmy, które trafią w potrzeby młodych, mogą liczyć na ich uznanie. A po powrocie z wyjazdu, młody człowiek na pewno wystawi im opinię w sieci – warto więc się postarać, by była jak najlepsza.  

Fot. PlusHostels

Źródło: CampRest

KONTAKT / AUTOR
Marcin Pietraszek
Koordynator Projektów
Empemedia
505780488
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.